Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι η διαδικασία εύρεσης και ανάλυσης των λέξεων και φράσεων που χρησιμοποιεί το κοινό σας για να αναζητήσει πληροφορίες, προϊόντα ή υπηρεσίες στο διαδίκτυο. Αυτό είναι ένα κρίσιμο βήμα στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), καθώς σας βοηθά να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας και την ιστοσελίδα σας με λέξεις-κλειδιά που είναι σχετικές, δημοφιλείς και κερδοφόρες για την επιχείρηση σας. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε πώς να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών σε έξι εύκολα βήματα.
Βήμα 1: Ορίστε τους στόχους σας
Πριν αρχίσετε να ψάχνετε για λέξεις-κλειδιά, πρέπει να έχετε μια σαφή ιδέα για το τι θέλετε να επιτύχετε με τη στρατηγική σας SEO. Ποιος είναι ο σκοπός της ιστοσελίδας σας; Ποιοι είναι οι ιδανικοί σας πελάτες; Ποια προβλήματα λύνετε για αυτούς; Ποιες ενέργειες θέλετε να πραγματοποιήσουν στην ιστοσελίδα σας; Αυτές οι ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να ορίσετε τους στόχους σας και να τους ευθυγραμμίσετε με τις λέξεις-κλειδιά σας.
Βήμα 2: Συλλογή ιδεών για θέματα
Το επόμενο βήμα είναι να συλλέξετε μερικές ευρείες ιδέες θεμάτων που είναι σχετικές με την αγορά σας και τους στόχους σας. Αυτά δεν είναι συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, αλλά γενικά θέματα που καλύπτουν τις βασικές πτυχές της επιχείρησής σας και του κλάδου σας. Για παράδειγμα, αν έχετε μια ιστοσελίδα για το ψηφιακό μάρκετινγκ, μερικές ιδέες θεμάτων μπορεί να είναι: SEO, μάρκετινγκ περιεχομένου, κοινωνικά μέσα, email μάρκετινγκ, αναλυση, κ.λπ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Google Trends, τη Wikipedia ή το Quora για να βρείτε ιδέες και να δείτε τι ενδιαφέρει το κοινό σας.
Βήμα 3: Εύρεση προτάσεων λέξεων-κλειδιών
Αφού έχετε μερικές ιδέες θεμάτων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών για να ανακαλύψετε προτάσεις λέξεων-κλειδιών με βάση αυτά τα θέματα. Αυτά τα εργαλεία, όπως το Google Keyword Planner, το SEMrush, το Ahrefs, το Moz και το Ubersuggest, είναι λογισμικό ή διαδικτυακές πλατφόρμες που σας βοηθούν να δημιουργήσετε λέξεις-κλειδιά βάσει διαφόρων κριτηρίων, όπως όγκος αναζήτησης, ανταγωνισμός, σχετικότητα, κ.λπ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα εργαλεία για να βρείτε διάφορα είδη λέξεων-κλειδιών, συμπεριλαμβανομένων των head keywords (π.χ. “μάρκετινγκ”), long-tail keywords (π.χ. “πώς να κάνετε email μάρκετινγκ για αρχάριους”), short-tail keywords (π.χ. “μάρκετινγκ περιεχομένου”) και LSI (Latent Semantic Indexing) keywords (π.χ. “βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης”, “συμβουλές SEO”, “παράγοντες κατάταξης SEO”). Αυτές οι LSI λέξεις-κλειδιά είναι σημασιολογικά σχετικές με τις κύριες λέξεις-κλειδιά σας, αλλά δεν είναι απαραίτητα συνώνυμα, και μπορούν να σας βοηθήσουν να κατατάξετε για περισσότερες παραλλαγές και να βελτιώσετε τη συνάφειά σας.
Βήμα 4: Ανάλυση μετρήσεων λέξεων-κλειδιών
Αφού έχετε μια λίστα με προτάσεις λέξεων-κλειδιών, είναι ουσιώδες να αναλύσετε τις μετρήσεις τους για να καθορίσετε την αξία για τη στρατηγική σας SEO. Οι σημαντικότερες μετρήσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι ο όγκος αναζήτησης, η δυσκολία των λέξεων-κλειδιών και το κόστος ανά κλικ (CPC). Ο όγκος αναζήτησης υποδεικνύει τη δημοφιλία μιας λέξης-κλειδιού, με υψηλούς αριθμούς να υποδεικνύουν μεγαλύτερη ζήτηση. Η δυσκολία των λέξεων-κλειδιών είναι ένα σκορ που δείχνει πόσο δύσκολο είναι να καταταχθείτε για μια λέξη-κλειδί, με υψηλές βαθμολογίες να σημαίνουν μεγαλύτερη δυσκολία. Το CPC είναι το μέσο ποσό που πληρώνουν οι διαφημιστές για κάθε κλικ στις διαφημίσεις τους που στοχεύουν σε μια λέξη-κλειδί, με υψηλούς αριθμούς να υποδεικνύουν μεγαλύτερη κερδοφορία και ανταγωνιστικότητα. Γενικά, θέλετε να στοχεύσετε λέξεις-κλειδιά που έχουν υψηλό ή μέτριο όγκο αναζήτησης, χαμηλή δυσκολία λέξεων-κλειδιών και υψηλό CPC, ανάλογα με τους στόχους και τον προϋπολογισμό σας.
Βήμα 5: Αξιολόγηση των λέξεων-κλειδιών
Η πρόθεση των λέξεων-κλειδιών μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις κατηγορίες: πληροφοριακή, πλοηγητική, συναλλαγών και εμπορική. Οι πληροφοριακές λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούνται για να βρείτε απαντήσεις σε μια ερώτηση, όπως “τι είναι το SEO” ή “πώς να ψήσετε ένα κέικ”. Οι πλοηγητικές λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούνται για να βρείτε μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα, όπως “σύνδεση στο Facebook” ή “Amazon Prime”. Οι λέξεις-κλειδιά συναλλαγών χρησιμοποιούνται για αγορές, λήψη λογισμικού ή εκτέλεση άλλης ενέργειας σε μια ιστοσελίδα, όπως “αγορά iPhone 12” ή “συνδρομή στο Netflix”. Οι εμπορικές λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούνται για τη σύγκριση ή αξιολόγηση διαφορετικών προϊόντων και υπηρεσιών πριν ληφθεί μια απόφαση αγοράς, όπως “καλύτερα εργαλεία SEO” ή “iPhone 12 vs Samsung S20”. Τελικά, πρέπει να στοχεύσετε λέξεις-κλειδιά που ταιριάζουν με την πρόθεση του περιεχομένου σας και είναι πιθανό να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες.
Βήμα 6: Κατάταξη των λέξεων-κλειδιών
Το τελευταίο βήμα είναι να οργανώσετε και να δώσετε προτεραιότητα στις λέξεις-κλειδιά σας με βάση τη σχετικότητα, την αξία και τη δυσκολία τους. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Google Sheets για να δημιουργήσετε έναν πίνακα λέξεων-κλειδιών, όπου μπορείτε να ταξινομήσετε, να φιλτράρετε και να ομαδοποιήσετε τις λέξεις-κλειδιά σας ανάλογα με διάφορα κριτήρια. Μπορείτε επίσης να αναθέσετε έναν βαθμό προτεραιότητας σε κάθε λέξη-κλειδί με βάση τη δική σας κρίση και τους στόχους σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα επικεντρωθείτε πρώτα και ποιες θα χρησιμοποιήσετε για διάφορα είδη περιεχομένου, όπως αναρτήσεις ιστολογίου, σελίδες προορισμού ή σελίδες προϊόντων.